hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم | فناوری نرم عامل توسعه کشورهای پیشرفته دنیاست

قم | فناوری نرم عامل توسعه کشورهای پیشرفته دنیاست

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به توسعه و پیشرفت برخی کشورهای جهان اشاره و بیان کرد: آن چیزی که در کشورهای پیشرفته موجب ماندگاری می شود بهره بری از فناوری های نرم است.


به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم، سید محمد حسین سجادی نیری ظهر چهارشنبه در نشست معرفی صنایع خلاق از مجوز تا حمایت که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر مدل‌های پیشرفت فناوری در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفته اند که  نتیجه این تحقیقات به ضرورت توجه به فناوری در اسناد بالادستی کشور تاکید دارد.

وی با تاکید براینکه نقشه جامع فناوری ‌های کشور به موضوع فناوری‌های نرم و فرهنگی نیز توجه دارد، بیان کرد: در طول سال های گذشته همه تمرکز کشور به فناوری های سخت بوده است و ما عادت کردیم که به سمت فناوری های قابل لمس روی بیاوریم در حالی که فناوری نرم حرف های زیادی برای گفتن دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به توسعه و پیشرفت برخی کشورهای جهان که به فناوری های نرم توجه داشته اند، اشاره و عنوان کرد: آن چیزی که در کشورهای پیشرفته موجب ماندگاری می شود بهره بری از فناوری های نرم است.

سجادی نیری ادامه داد: کشورهایی که راز پیشرفت و توسعه آنها بهره بری از فناوری های نرم است به دنبال انتقال پیشرفت هایشان به دیگر کشورها نیستند.

وی با بیان اینکه نباید فناوری های نرم و سخت را در یک سطح دید، تصریح کرد: اما متاسفانه در مواردی فناوری‌های نرم و سخت را در یک جبهه و با یک معنا دیده می شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید در آینده تولید علم و گفتمان بیشتری در حوزه فناوری‌های نرم داشته باشیم تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

سجادی نیری با تاکید براینکه ما علم را از جنس دانایی و فناوری را از جنس توانایی می‌دانیم گفت: در نتیجه فناوری آمده تا ما را با استفاده از علم در حوزه‌های مختلف توانمند کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تغییرات ایجاد شده در طبیعت به ما توانمندی می‌دادند که این نوع را فناوری سخت می‌گویند، تصریح کرد: فناوری‌های فرهنگی یک رسته از حوزه فناوری‌های نرم می‌شوند و مدیریت، آموزش، مالی و ... نیز دیگر شاخه‌های این فناوری هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه فناوری‌های نرم عامل اصلی ایجاد تغییر در کشورها و جامعه جهانی هستند، یادآور شد: هر تغییری که بتواند انسان و جامعه را به یک جهش و رفتار جدید برساند، بدون در نظر گرفتن ارزش آن رفتار، فناوری نرم نام دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بحث فناوری‌های نرم در نشست‌های علمی حضور داشته باشد، بیان کردقانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به گونه‌ای تدوین شده است که از شرکت‌های فرهنگی و هنری و سایر شرکت‌ها با فعالیت مشابه حمایت نمی‌شود.

سجادی نیری افزود: صنایع خلاق کشور می‌تواند ما را از فروش نفت بی‌نیاز کند و این تنها به عنوان یکی از حوزه‌های فناوری‌های نرم است.

وی با بیان اینکه فناوری‌های نرم در مقابل تهاجم‌های فرهنگی دشمن قرار می‌گیرند، ابراز کرد: فروش فرهنگ با حفظ چارچوب‌های فرهنگی یک فعالیت موثر است که باید نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به فناوری‌های نرم یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری از واژه فناوری اربعین و فناوری راهیان نور نشان از توجه ایشان به موضوع فناوری‌های نرم دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد